Suglasnost na kraći sportski program
- Naslovnica Novosti • Obavijesti / Suglasnost na kraći sportski program
Suglasnost na kraći sportski program
Ishođena je Suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja na kraći sportski program za djecu predškolske sobi u organizaciji Dječjeg vrtića „Čarolija“, KLASA: 601-01/22-03/00416, UR BROJ: 533-05-22-0009 od 16. studenoga 2022. Organizator programa je Dječji vrtić „Čarolija“.
Program se financira sredstvima iz Europskog socijalnog fonda, Projekt „Čarolija za djecu“, kodni broj: UP.02.2.2.16.0140 koji traje do 23. kolovoza 2023.
Polazeći od činjenice da svako dijete ima pravo na razvoj usklađen s njegovim individualnim mogućnostima i sposobnostima, kreiran je kraći sportski program za djecu od 3 do 7 godina koji svojom raznovrsnošću oblika, sadržaja i organizacije stimulira motoričku i mentalnu sposobnost djeteta od najranijih dana. U razvoju motorike djeteta karakteristično je da ono u samom početku reagira na podražaj cijelim tijelom. Za daljnji razvoj motorike djeteta, najvažnije je sazrijevanje i učenje (vježbanje), što ima za posljedicu samostalno kretanje u okolini. Igra je svakako najvažnija aktivnost djeteta u tom razdoblju, kroz koju se oslobađa i višak energije, nakon čega se postiže mirnoća tijela i duha. Igrom se razvija i usavršava motorika, mišici, intelektualne funkcije, a pogotovo društveno ponašanje. Osim što se djeca igraju, vrlo se često međusobno natječu, ali i surađuju.
U odabiru motoričkih aktivnosti za djecu, program daje prednost onim kretnjama i aktivnostima koje stimuliraju funkcionalno poboljšanje rada srca, krvotoka i disanja. Program podržava prirodne oblike kretanja koji obuhvaćaju sve mišićne skupine, utječe na pozitivan psihomotorički razvoj, razvija lijepo tjelesno držanje te uvažava dijete kao cjelovitu, dinamičnu osobu i omogućava mu izražavanje kroz kineziološku aktivnost. Program utječe na razvoj funkcionalnih i motoričkih sposobnosti, a naročito onih koje su čovjeku potrebne u svakodnevnom životu i radu.
Ovaj program osmišljen je kao koncept igraonice sa sportskim sadržajima koji su nalik sportskim aktivnostima odraslih, ali s manjom frekvencijom provedbe, trajanjem i smanjenim opsegom zadataka koje dijete treba savladali da bi se igralo sporta, a ne težiti maksimalnim motoričkim dostignućima.
Osnovni cilj je poticanje cjelovitog razvoja svih funkcija, sposobnosti i mogućnosti te da se povećaju stvaralačke sposobnosti i prilagodba na suvremene uvjete života i rada. Uz to, cilj je da se djeca svladavanjem programa osposobe za samostalnu i odgovornu brigu o čuvanju i promicanju vlastitog zdravlja, radnih i drugih sposobnosti.
Osnovne zadaće kraćeg sportskog programa:
– usmjeravanje na poboljšanje opće motorike, a osobito koordinacije rada ruku, tijela i nogu u prostorno vremenskim odnosima, gipkost i koordinaciju tijela u cjelini, brzinu i pravovremenost reakcije, agilnosti, preciznosti i fleksibilnosti
– omogućava djetetu stjecanje spoznaja o osnovnim elementima iz nogometa, košarke, gimnastike, odbojke, rukometa, atletike, golfa, hokeja, badmintona, tenisa, stolnog tenisa, biciklizma, plivanja, stvarajući afinitet za daljnje bavljenje sportom
– omogućava djeci stjecanje spoznaja o vlastitom uspjehu ili neuspjehu pri savladavanju raznoraznih motoričkih zadataka, a pritom ih motivirajući za rad
– osobito će se voditi briga o svakom pojedincu, pritom pazeći da se svako pojedino dijete ne osjeća manje vrijedno te da slabiji rezultati u natjecanju ne bi bili destimulirajući za manje uspješne pojedince
– vježbe u grupi pospješuju sociološko-emocionalni razvoj društvenosti, želje za pomoć drugome, spremnost na zajednički rad, osjećaj odgovornosti, spremnost na dijeljenje
– omogućava postupno svladavanje sve složenijih vježbi uz brigu o realnom odnosu djeteta prema uspjehu/neuspjehu – omogućava djetetu stjecanje pozitivne slike o sebi te samopouzdanja osnovanog na realnom uvidu u vlastite vrijednosti
– omogućava djeci razvoj određenog stupnja discipline (neophodnog za uspješan rad grupe u cjelini) te samodiscipline koja nesumnjivo doprinosi i poboljšanju usmjerene pažnje kod djece, a bez forsiranja i štetnih konotacija
– omogućava djeci stjecanje spoznaja o bitnim preduvjetima sportskog i zdravog života uopće – vođenje brige o pravilnoj prehrani, higijeni i slično.