Suglasnost na kraći program informatike
- Naslovnica Novosti • Obavijesti / Suglasnost na kraći program informatike
Suglasnost na kraći program informatike
Ishođena je Suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja na kraći program informatike za djecu predškolske sobi, KLASA: 601-01/22-03/00434, UR BROJ: 533-05-22-0008 od 07. prosinca 2022. Organizator programa je Dječji vrtić „Čarolija“. Program se financira sredstvima iz Europskog socijalnog fonda, Projekt „Čarolija za djecu“, kodni broj: UP.02.2.2.16.0140 koji traje do 23. kolovoza 2023.
Računalo je danas moderna igračka, didaktičko pomagalo te izvor informacija. Iako se na računalo još uvijek gleda kao na modernu igračku, koja ne pridonosi razvoju djeteta ono se može koristiti u druge zanimljivije načine. Računalo je didaktičko pomagalo jer zamjenjuje televiziju, radio, grafoskope, CD player-e te je veliki izvor informacija jer na taj način djeca mogu saznati odgovore na pitanja koje odgojitelj u tom trenutku možda nema. Korištenje računala ima pozitivne strane ukoliko se ono upotrebljava pametno i organizirano. Unatoč učestalim predrasudama računalo u vrtiću može pridonijeti ne samo razvoju kreativnosti, komunikacijskih vještina i interkulturnom razvoju, već i tjelesnom i psihomotornom razvoju. Računalni program mora biti primjereni i u skladu s djetetovim razvojem, a pravila njegova korištenja jasno određena. Mediji pa tako i računalo mogu imati pozitivne učinke na dijete. Oni ne ovise samo o sadržaju programa, nego i djetetovoj dobi, stupnju razvoja djeteta i načinu korištenja.
Od predškolske djece mogu se očekivati sljedeća znanja računalnih kompetencija kod provođenja programa: kontrola miša, jedan ili dvostruki klik na miš, označavanje i pomicanje datoteke preko zaslona, prepoznavanje ikona, pokretanje i zatvaranje programa, uporaba programa za crtanje/bojanje, znati unijeti slova u dokument ili tražilicu, znati upisati svoje ime, prepoznavanje određenih tipki (npr. enter, caps i sl), igranje igra/aktivnosti odabranih od strane odgojitelja/roditelja. Hardverski se može očekivati prepoznavanje glavnih računalnih komponenti kao što su: miš, tipkovnica, monitor, kućište te prepoznavanje računalnih dodataka poput: web kamere, slušalica, printera, mikrofona i sl. U toj dobi djeca bi također trebala imati razvijen osjećaj poštovanja i brige te razumijevanje da se komponentama računala mora ophoditi pažljivije nego drugim igračkama.
Pozitivan učinak na dijete kroz medije ne ovisi samo o sadržaju programa, nego i djetetovoj dobi, stupnju razvoja djeteta. Djeca u dobi između šest do sedam godina već su savladala kontrolirati pozornost koja im je potrebna za učinkovito praćenje preko ekrana.
CILJEVI KRAĆEG PROGRAMA INFORMATIKE:
- upoznati djecu s informacijsko-komunikacijskom tehnologijom (u nastavku teksta IKT)
- računalo predstaviti djeci (uporaba, mogućnosti razvijanja kompetencija u sklopu kurikuluma)
- omogućiti korištenje računala u aktivnostima planiranja, realizacije i evaluacije
- razvijati digitalnu mudrost kao sposobnost odabira i primjene najprikladnije tehnologije
- razvijati kritičko mišljenje, kreativnost i inovativnost uporabom IKT-e
- birati programe kroz koje se ohrabruje zajednička igra i interakcija u paru
- birati igre u kojima samo zajednička suradnja donosi pozitivna rješenja
- učinkovito i odgovorno komunicirati i surađivati u digitalnome okruženju
- razumjeti i odgovorno primjenjivati sigurnosne preporuke s ciljem zaštite zdravlja djece.
ZADAĆE KRAĆEG PROGRAMA INFORMATIKE:
- kroz igru upoznati osnovne pojmove informatike te formirati pojmove i metode informacijskih aktivnosti
- stvoriti visoke početne mogućnosti za osnovnoškolsko obrazovanje
- proširiti razumijevanje svijeta oko sebe
- razvijati inteligenciju, kreativne vještine djeteta na njemu shvatljiv način
- razvijati asocijativno, figurativno, prostorno i logičko mišljenje
- dozvoliti djetetu mogućnost donošenja vlastitih izbora i samostalnih odluka
- razvijati kod djeteta samopouzdanje i razvoj pozitivne slike o sebi, povjerenje u sebe i druge oko njega
- usavršavati djetetove psihomotorne sposobnosti (spremnost, koordinaciju, preciznost, fleksibilnost)
- postupno povećavati složenost zadataka: dozvoliti, razvijati u usavršavati.